Rekordfahrt: 1731 km in 24 Stunden

Currently Tesla SEMI is by far the most efficient truck on the market.
It has:

• the biggest battery, currently not disclosed but estimated 800-1000kWh
  • most efficient drivetrain (but it’s only few %) comprising of a permanently connected single speed motor responsible for high speed driving and tuned to achieve max efficiency at those speeds + additional motor with lower gearing and clutch that disengages the motor from the wheels when not needed to increase efficiency (it’s used mostly when accelerating from stop, when additional power is need, when additional regen is needed).
  • by far the best aerodynamics of any truck (shape + side skirts)

Unfortunately the Tesla SEMI shape means shorter trailer in Europe (because of max total length regulation) and that is not acceptable for the European market. I am pretty sure that the aero gives Tesla SEMI >10% efficiency advantage at 88km/h compared to Mercedes eActros which is huge and should give a though to EU regulators to allow for longer trucks to improve efficiency (not only for EV trucks but for diesel also).

For EV trucks hilly/mountain terrain increases the consumption minimally since the trucks can recuperate almost all the energy during descent (unlike diesel trucks where it’s lost on braking/engine brake).

2 „Gefällt mir“

Hier gibt es noch einen Vergleich zu anderen Herstellern mit Details.

Mercedes ist leider noch nicht dabei.

Mercedes != Daimler Trucks.
Die gehören nicht mehr zusammen , sind separate AGs und Firmen.

Das ist der Name der Gesellschaft.

Der Truck heißt immer noch Mercedes.

Wenn ich von einem Lexus spreche, sage ich auch nicht Toyota Motor Corporation

Die haben aber nur die Namensrechte behalten dürfen.
Wer weiß wie lang?
Die Firma wurde ausgegliedert und Eigensständig. hat auch nichts mehr mit Mercedes oder sonstigen zutun.
Daher wäre kann die Aussage Mercedes sehr zu verwirrung führen und bedarfs einer Präzisierung.

Und Ja , Lexus ist die Marke Lexus und Toyota , Toyota.
So wie VW , VW ist und nicht Skoda oder Seat im VW Konzern.

Nur um Missverständisse zu vermeiden

Dazu kommt dass Mercedes (als Marke von Daimler Trucks) in Nordamerika gar nichts verkauft :smiley:

Daimler Trucks besitzt unter anderem Freightliner in Nordamerika. Die haben eLKWs. Aber noch nicht den neuen Antrieb und Batterie.

1 „Gefällt mir“