Wireless Charging / Induktives Laden mit 7,2kW für US

Infos zu Batterie und Ladung des Model S...

Re: Wireless Charging / Induktives Laden mit 7,2kW für US

von velociped77 » 22. Feb 2016, 11:54

volker hat geschrieben:E-Autos werden in Zukunft autonom parken und laden. In solchen Abstellräumen werden Menschen bald keinen Fuß mehr setzen. Vandalismus reduziert sich dadurch auch.

Bei der Konstruktion muss keine Rücksicht auf die bisherigen E-Autos genommen werden, da sie eine verschwindend kleine Zahl darstellen gemessen an der Gesamtzahl aller Fahrzeuge. Ausnahme mag vielleicht Norwegen sein.

Induktiv laden ist dabei nur eine Möglichkeit. Da Menschen zukünftig damit kaum in Berührung kommen werden, ist die Ausgestaltung aber letztlich egal. Das preiswerteste und robusteste System wird sich durchsetzen.


Captain Future? :lol: :lol:
TESMERALDA Model S 70D - PearlWhite - AP1
EZ 03.2016, VIN GF1206xx, Lifetime Wh/km 178
Benutzeravatar
 
Beiträge: 1235
Registriert: 6. Okt 2015, 16:30
Wohnort: Zürich
Land: Schweiz

Re: Wireless Charging / Induktives Laden mit 7,2kW für US

von volker » 23. Feb 2016, 13:37

richtig. Induktives Laden steht ganz am Anfang als kaufbares Produkt. Wer die Marktchancen beurteilen will, sollte auch berücksichtigen, wie der E-Auto-Markt im Jahr 2018 aussieht. Da sind Fahrzeuge mit +60kWh Standard, die müssen nicht an jeder Parkuhr händisch eingestöpselt werden.
Autos und Häuser brauchen keinen Auspuff.
Benutzeravatar
Moderator
Moderator
 
Beiträge: 10852
Registriert: 26. Apr 2012, 14:06
Wohnort: Ehningen b. Böblingen
Land: Deutschland
Fahrzeug: Tesla Model S

Re: Wireless Charging / Induktives Laden mit 7,2kW für US

von Healey » 23. Feb 2016, 20:29

Hier ein Link mit Preis und genaueren technischen Angaben:
http://mobil.pcwelt.de/news/Tesla-Model ... 36870.html
LGH
Model S85D seit 20.Mai 2015 und 148.000 km, 200 Wh/km über alles
Model 3 AWD, seit 22.März 2019 und 16.000 km, 161 Wh/km über alles
PV Anlage mit 9 MWh/a http://ts.la/hermann8125
Benutzeravatar
Moderator
Moderator
 
Beiträge: 10373
Registriert: 9. Nov 2014, 12:15
Wohnort: Ragnitz
Land: Oesterreich
Fahrzeug: Tesla Model S

Re: Wireless Charging / Induktives Laden mit 7,2kW für US

von velociped77 » 23. Feb 2016, 20:40

Healey hat geschrieben:Hier ein Link mit Preis und genaueren technischen Angaben:
http://mobil.pcwelt.de/news/Tesla-Model ... 36870.html
LGH


wobei auch mit diesem Artikel nicht geklärt ist, wie der "vehicle-adapter" für das MS aussieht bzw. wo genau untergebracht. Das Foto zeigt in jedem Fall kein Model S.
Wäre interessant zu erfahren, was Tesla selbst zur Plugless-Variante sagt bzw. davon hält (Stichwort: Garantieverlust).
TESMERALDA Model S 70D - PearlWhite - AP1
EZ 03.2016, VIN GF1206xx, Lifetime Wh/km 178
Benutzeravatar
 
Beiträge: 1235
Registriert: 6. Okt 2015, 16:30
Wohnort: Zürich
Land: Schweiz

Re: Wireless Charging / Induktives Laden mit 7,2kW für US

von Helmut1 » 23. Feb 2016, 20:48

Nur für die nicht Allradvariante vom Model S!
Wenn bei den Duals nicht genug Platz ist, wäre das bitter.
Tesla könnte dann auch reichlich angepisst sein. Denn wenn dies (was zu vermuten ist) ein sehr begehrtes Produkt ist, könnten Neuwagenkäufer eher zum nicht Dual greifen. Und das wäre nur die billigste Model S Version.
M3 reserviert 31.3.16 (In Hamburg vor Ladenöffnung in der Schlange gestanden. Bestellung/Konfiguration 9.9.19 M3 AWD weiß ohne Extras; Rechnung 13.9.19; Übergabe ohne Mängel am 19.9.19
Mein Referallink (Weiterempfehlungslink): https://ts.la/helmut82876
Benutzeravatar
 
Beiträge: 3778
Registriert: 4. Mär 2015, 03:24
Land: Deutschland

Wireless Charging / Induktives Laden mit 7,2kW für US

von velociped77 » 23. Feb 2016, 21:05

Helmut1 hat geschrieben:Nur für die nicht Allradvariante vom Model S!


Die Auslieferung für die D-Modelle erfolge später im Jahr. Genauere Angaben seien aber nicht erhältlich (Quelle:

Plugless Power for Model S wireless charging
Greetings! (first, important disclosures: I work for Plugless, and we created this accessory independently from Tesla Motor Company). I am here to offer information only when needed and to do my best not to do the hard sell. Warning TL;DR.



Yes, earlier this week we opened early reservations for Plugless 7.2kW hands-free charging to Tesla owners who had previously asked us about Plugless for Tesla. These Tesla owners had learned about our 1st generation 3.3kW system for the Leaf, Volt and ELR. We expect to begin shipping Tesla 7.2kW units in April for RWD models and then later in the year for D “AWD" models.

The video posted above shows an early demo unit from 2014 provided as part of a limited test when we trialed a reseller model (the folks demonstrating are great, independent enthusiasts who were a part of the reselling trial and not part of the Plugless team). That early unit had a navigation issue due to faulty hardware that was corrected when replaced it with a working unit. In Tesla terms, that was our "Self-opening door locks” issue that cropped up in the signature series.



As far as technical specifics on alignment - Plugless allows for ~4-6” of misalignment front, in any direction. On top of that, the Vehicle Adapter for Tesla S is towards the front of the vehicle, which improves the simplicity of alignment for the driver. We expect that many Tesla owners will choose to engage the summon feature, as well, and with Plugless, Tesla will park and charge itself totally hands free.



[quote name="MP3Mike" post=1374842]Actually they say that the Model S version is a 7.2kW charger: "Powerful 7.2kW wireless charging" and "Same charging time as a 7.2kW Level 2 corded charger". They, also, say to put it on a 50A breaker and that it delivers 30A to the car. If it draws at the capacity of the circuit, 40A, then it has a 25% loss.



It will be interesting to see if it will work with summon. (Once they release the AWD version.)



It is correct in that Plugless for Tesla S is a 7.2kW charger and a true one at that, meaning it will charge at the same rate as a 7.2kW charger. However, calculating Plugless efficiency using the same method as a corded charger doesn’t translate to inductive charging.



We prefer to have independent 3rd party testing to point to for our efficiency claims. These tests are not yet completed for our 7.2kW Tesla system – but internal tests indicate we’ll achieve very close to the same efficiency as our 3.3kW system, which we typically express as compared to corded chargers. Our 3.3kW system is roughly 12% to 15% less efficient than equivalent power corded systems. Here is the U.S. Dept. of Energy, Idaho National Laboratory data on the Plugless 3.3kW charger – INL conducted more than 8,700 separate tests on Plugless: http://avt.inl.gov/pdf/evse/PLUGLESSEva ... tSheet.pdf - we'll have similar 3rd-party testing data for the 7.2kW system.



Should you trust me (again, I am with the manufacturer, so grain of salt time...), all of the Plugless customer comments on this page of our site are unsolicited: https://www.pluglesspower.com/pgls_comm ... r-reviews/.



Plugless isn’t about saving a few seconds here or there, because that’s not a reason to go Plugless. EV owners have come to us for a variety of reasons, many park outdoors, some have physical limitations, some hate their cords, some like the cool factor, and yes some are forgetful (or tell us their spouse is). And we’ve learned something from way back in 2014 when we began selling Plugless. Our owners conceptually understand the convenience of hands-free charging, but after a few weeks with Plugless, it becomes more about the capability to forget about “refueling” their vehicle altogether – they tell us all the time that they NEVER want to go back to plugging in.



Our owners conceptually understand the convenience of hands-free charging but after a few weeks or a month of Plugless, it hits them that they find themselves forgetting about “refueling” their vehicle altogether and that blows them away – they tell us all the time, they NEVER want to go back to plugging in. For them, Plugless is the perfect hand-free compliment to the EV lifestyle.



Here’s a "company mission” part of this post which I think Tesla owners get more than most. I wrote “refueling” above for a reason - we are in this to help the massive adoption of EVs. We get regular comments that people bought or became serious about purchasing EVs because we exist. We know nearly all EV manufacturers get consumer feedback that perceptions (right or wrong) of “cord wrangling” prevent more EV sales (the OEMs tell us this) and they all have eyes on one hands-free solution or another.



But you don’t need me to tell you this – it was a topic of discussion on this very forum, just this week:







http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... Show/page5



Should you have any questions, feel free to contact us directly at [URL="info@plugless.com]info@plugless.com
http://www.TeslaMotorsClub.com/showpost.php?p=1377132
TESMERALDA Model S 70D - PearlWhite - AP1
EZ 03.2016, VIN GF1206xx, Lifetime Wh/km 178
Benutzeravatar
 
Beiträge: 1235
Registriert: 6. Okt 2015, 16:30
Wohnort: Zürich
Land: Schweiz

Vorherige

Wer ist online?
Mitglieder in diesem Forum: adscanner [Bot], Biet, Dipl.Ing.Lehrer J.F., Eckhard und 12 Gäste