IIHS Crashtest | Facelift-Modelle - Konstruktionsfehler

Infos zur Limousine mit Platz für 5+2...

Re: IIHS Crashtest | Facelift-Modelle - Konstruktionsfehler

von fabbec » 3. Feb 2017, 22:30

So weit man erkennen kann sind die IIHS FL AP1 Model S

Land: Deutschland

von Spidy » 6. Jul 2017, 06:46

Ist wohl auch im zweiten Anlauf nix geworden mit dem Small Overlap.
Sogar verschlimmbessert wie es aussieht (weiter eingedrungen) bzw. wohl eher innerhalb der Toleranz vom Test etwas unglücklicher getroffen oder Fertigung war nicht ganz konsistent, weil Struktur war angeblich gleich. :shock:

Neues Crash Test Video: https://www.youtube.com/watch?v=fMcuiFmIQTo

The Tesla Model S initially had earned an acceptable rating in the small overlap test, which represents the type of crash that occurs when the front driver-side corner of a vehicle hits a tree or utility pole or collides with another vehicle. The main problem with the performance of the Model S was that the safety belt let the dummy's torso move too far forward, allowing the dummy's head to strike the steering wheel hard through the airbag.

Tesla made changes to the safety belt in vehicles built after January with the intent of reducing the dummy's forward movement. However, when IIHS tested the modified Model S, the same problem occurred, and the rating didn't change.

Although the two tested vehicles had identical structure, the second test resulted in greater intrusion into the driver's space because the left front wheel movement wasn't consistent. Maximum intrusion increased from less than 2 inches to 11 inches in the lower part and to 5 inches at the instrument panel in the second test. The first test resulted in a good rating for structural integrity, while the second test resulted in an acceptable structural rating. The two tests' structural ratings were combined, resulting in acceptable structure and an acceptable rating overall for the Model S.

The greater deformation in the second test also resulted in damage to the left front corner of the battery case. The deformation was limited to an area that didn't contain battery cells in the tested vehicle, so this damage didn't affect the rating. Higher-performance variants of the Model S could have battery cells in this area, but, according to Tesla, they also have different structure. They haven't been tested separately and aren't covered by this rating.

The Model S is only available with headlights that earn a poor rating and hasn't been rated yet for front crash prevention. While automatic braking comes standard, the software for the feature was only recently activated.

Three large cars join ranks of IIHS Top Safety Pick+ winners

E-Klasse hat hingegen auf voller Linie abgeräumt.

von Alexandra » 6. Jul 2017, 09:59

Nicht schön, wie der Kopf aufschlägt. Ich hoffe Sie arbeiten da mit Hochdruck dran. Wichtig wäre dann auch die bestehenden Modelle zu verbessern. Ist ein ungutes Gefühl.

War das vor dem FL besser ?
Model S 75 Auslieferung 03-17 & Modell 3 vorbestellt
Ein Auto, dass vieles verändert! Wer free supercharging möchte bitte http://ts.la/alexandra7191 klicken.

von Spidy » 6. Jul 2017, 10:19

Alexandra hat geschrieben:Nicht schön, wie der Kopf aufschlägt. Ich hoffe Sie arbeiten da mit Hochdruck dran. Wichtig wäre dann auch die bestehenden Modelle zu verbessern. Ist ein ungutes Gefühl.

Hört sich nicht so an als hätte Tesla daran ein großes Interesse, wenn man sich deren offizielles Statement so durchliest. Da schiebt man die Schuld lieber dem IIHS in die Schuhe, weil der Test nicht objektiv genug ist. Ich meine gut, dass hat Mercedes glaube ich bei der C-Klasse vor ein paar Jahren auch gemacht, aber inzwischen hat man halt nachgebessert.

Tesla’s Model S received the highest rating in IIHS’s crash testing in every category except for one, the small overlap front crash test, where it received the second highest rating available. While IIHS and dozens of other private industry groups around the world have methods and motivations that suit their own subjective purposes, the most objective and accurate independent testing of vehicle safety is currently done by the U.S. Government, which found Model S and Model X to be the two cars with the lowest probability of injury of any cars that it has ever tested, making them the safest cars in history.

The average rate for insuring a Model S or Model X is about 5% lower than other premium vehicles, with some insurance providers charging 20% or 30% lower premiums than comparable cars. Indeed, Tesla guarantees that there will always be an insurance provider that will charge less for a Model S or X than any other car with a similar driver, price and vehicle category.

http://insideevs.com/tesla-model-s-iihs-tsp/

War das vor dem FL besser ?

Vor dem Facelift wurde diese Art von Crash Test beim Model S nicht durchgefürt.

von teslacharger » 6. Jul 2017, 16:21

Bzgl. des Small Overlap Test kann man durchaus sehr unterschiedlicher Meinung bzgl. dessen Praxisrelevanz sein...Und das sage ich objektiv, nicht weil ich mir das Ergebnis des Model S schönreden will. Daher stimme ich auch grundsätzlich erst mal dem Statement von Tesla zu.

Man sieht, dass das Model S nicht abgeleitet wird...da hilft dann auch das Feintuning an Gurten/Airbag nicht, da müsste strukturell ein Ableitblech verbaut werden.
Model S LR Raven (EZ 09/19) Solid Black | 19 Zoll | FSD | Schwarz/Weiß Interieur

Vorherige