Mod Note: Aktion verlängert bis 31.12.2015.
Offensichtlich kommt eine zeitlich begrenzte Kunden-Empfehlungsaktion für Model S Käufer.
Die Information entstammt einer Email, die an Model-S Owner in den USA geschickt wurde. Es ist also noch nicht bekannt, ob und wann dies nach Deutschland kommt.
Hier die Details:
Jeder, der ein neues Model S bis 31.10.2015 bestellt und dafür einen Empfehlungs-Link eines bestehenden Besitzers benutzt, erhält einen Rabatt von 1000,- $
(Ob 1000,- Euro ist noch nicht bekannt). Im Gegenzug erhält auch der „Empfehler“ 1000,- Discount, jedoch nur auf ein neues Auto, das in Zukunft bestellt wird, einen SEC Besuch oder Zubehör-Bestellungen.
Weiter in englisch, da ich euch nicht mit meiner Übersetzung quälen möchte:
[i]Word of mouth has always been a major part of how Tesla sales have grown. When I meet Tesla owners, one of the first things they often tell me is how they have convinced many others to buy the car.
As you may already know, Tesla does not advertise or pay for endorsements or product placement. Maybe by doing so we could sell more cars, but I don’t like the idea of trying to trick people into buying a product by false association. If you see somebody famous driving a Model S, it is because they genuinely like the car. If you see it in a movie or TV show, it is because the people associated with that production genuinely like the car.
Besides word of mouth, another way that our cars are sold is through stores. These will always be important to allow people to check out new models and ask our product specialists detailed questions. However, stores are quite expensive to set up and operate. In reviewing the Tesla cost of sales, we found that it is approximately $2,000 to sell a car through our stores, higher in some regions and lower in others.
Both ways of reaching potential customers are important, but, if we can amplify word of mouth, then we don’t need to open as many new stores in the future. So, we are going to try an experiment. This is similar to the customer growth program that I worked on at PayPal/X.com back in ’99. What worked for PayPal may not work for Tesla, but it is worth trying, as the net result would be lowering our costs by $2,000, allowing us to give that money to our customers.
From now through October 31st, if someone buys a new Model S through your link (–MY LINK–), they will get $1,000 off the purchase price and you will get a $1,000 credit in your Tesla account, which can be applied to a future car purchase, service charge or accessories. To put some limits on the experiment, each Tesla owner can grant a maximum of ten $1,000 discounts.
Just for fun, there will also be some things that money can’t buy. If five of your friends order a Model S, you and a guest will receive an invitation to tour the Gigafactory in Nevada – the world’s biggest factory by footprint – and attend the grand opening party. This will be awesome. At ten orders, you get the right to purchase a Founder Series Model X, which is not available to the public, with all options free (value of about $25,000). The first person to reach ten will get the entire car for free.
Elon [/i]
Die Programm-Idee entstammt also einer Kundenwachstums-Aktion bei PayPal in 1999 und wird als Experiment gesehen.
Es könnte daher gut sein, dass dies nicht nur zeitlich begrenzt ist, sondern auch eine einmalige Aktion werden könnte.
(Es muss wohl auch 2009 zum Roadster schonmal ein Referral Programm gegeben haben, damals mit 500,-)
Hier noch ein Link bei Bloomberg (der wohl die Email nicht richtig gelesen hat): bloomberg.com/news/articles/ … -incentive
Gruß Earl
Edit: Und wer einen Link benötigt für seine Bestellung, noch habe ich Platze frei: ts.la/jrgen9298