detroit-electric.com/
Das sieht mir alles sehr stark nach Tesla Roadster alias Lotus Elise aus
Also doch keine „Neuheit“
Aber so bekommen wir noch einen neuen Ersatzteil-Pool
ELECTRONICS
Invertor IGBT
Charger 18 kW max (car limited to 7.7 kW)
DC/DC convertor 100 A @ 13.5 V
SUSPENSION
Front/rear Fully independent double wishbone
Dampers High performance gas dampers, front and rear
Coil spring Coaxial, front and rear
BRAKING SYSTEM
Front AP Racing twin-piston front calipers
Rear Brembo single-piston sliding rear-calipers
Regenerative braking User adjustable
BATTERY
Energy capacity 37 kWh
Thermal management Conditioned air
Cell type Lithium Polymer
Battery mgmt. system Passive, Master/Slave topology
Charge time 4.3 hours @max charge rate
10.7 hours using EU standard outlet
PRICING
Pure electric sports car Starting from $135,000
WARRANTY OPTIONS
Standard vehicle warranty 3 years, 50,000 km or 30,000 miles
Additional battery warranty (cost option) 2 years, 30,000 km or 20,000 miles
App OS Android (other OS capabilities to follow)
System features Unlock/Start
SatNav
Settings
Bi-directional control
Remote cabin climate control
Vehicle dashboard
Media centre
Vehicle locator
Dass dieser Kommentar kommt war klar - nur nicht vom wem.
Hast du schon mal deinen Computer oder Waschmaschine oder Kreissäge oder … unter Volllast von der Steckdose genommen?
Nein? - Warum? - Weil man es eben nicht macht!
Keiner macht das und keiner will das.
Und weil das schon X mal hier *) im Forum diskutiert wurde sollte man dort darüber weiter diskutieren, wenn man wirklich was neues zum Thema beitragen kann.