QUANT - e-Sportlimousine mit nanoFLOWCELL Antrieb

Elektroautos anderer Marken und Konzeptfahrzeuge...

nanoFLOWCELL goes House

von r.wagner » 30. Mai 2017, 16:01

Nun will Nuncio seine Flusszelle als Hausapplikation vermarkten.

http://emagazine.nanoflowcell.com/viewp ... quo-vadis/

Offenbar will niemand aus der Autoindustrie mit ihm. Warum nur?
bG, Richard
___________________________________________________

MS P85D seit 31.3.2015 - blue/pano/air
MX Signature P90DL seit 30.09.2016 - Sig.red/6-seater/fully loaded
Roadster Sport Signature 250 (#239 of 250) seit 30.06.2017 - Brilliant Yellow
Benutzeravatar
 
Beiträge: 1958
Registriert: 2. Jan 2015, 13:46
Wohnort: Wolfsgraben, AT

Re: QUANT - e-Sportlimousine mit nanoFLOWCELL Antrieb

von raffiniert » 30. Mai 2017, 17:04

Ein genialer Erfinder, allen anderen meilenweit voraus, und doch hat er Mühe, kW und kWh zu unterscheiden.
Ich werde sofort all mein Erspartes in seine Firmen investieren.
Benutzeravatar
 
Beiträge: 1980
Registriert: 10. Feb 2014, 19:13

Re: QUANT - e-Sportlimousine mit nanoFLOWCELL Antrieb

von cer » 30. Mai 2017, 17:16

Ein kluger Schachzug, oder sagen wir besser: Ein kräftiger Tritt auf die Notbremse im letzten Moment vor dem finalen Crash. Denn Flusszellen funktionieren als stationäre Anlagen ja tatsächlich.
Ist halt alles etwas zu groß und zu schwer für's Auto.
 
Beiträge: 1515
Registriert: 13. Jan 2014, 12:12
Wohnort: Bayern

Re: QUANT - e-Sportlimousine mit nanoFLOWCELL Antrieb

von founder » 30. Mai 2017, 18:25

cer hat geschrieben:Ein kluger Schachzug, oder sagen wir besser: Ein kräftiger Tritt auf die Notbremse im letzten Moment vor dem finalen Crash. Denn Flusszellen funktionieren als stationäre Anlagen ja tatsächlich.
Ist halt alles etwas zu groß und zu schwer für's Auto.


Und vor allem, für 5 kW Haushaltsbedarf kann man auch wirklich noch mit 48 V rum machen.
Benutzeravatar
 
Beiträge: 1293
Registriert: 29. Aug 2013, 16:25
Wohnort: St. Leonhard

Re: nanoFLOWCELL Energieautarkie

von r.wagner » 14. Jul 2017, 12:23

Neuer Newsletter der sich mit Energieautarkie im Haus beschäftigt:

http://emagazine.nanoflowcell.com/de/te ... llR-strom/

Aber will ich mich nun wirklich - anstatt wie früher mit Erdöl oder Flüssiggas - nun mit der Flüssigkeit von Nunzio beliefern lassen?
bG, Richard
___________________________________________________

MS P85D seit 31.3.2015 - blue/pano/air
MX Signature P90DL seit 30.09.2016 - Sig.red/6-seater/fully loaded
Roadster Sport Signature 250 (#239 of 250) seit 30.06.2017 - Brilliant Yellow
Benutzeravatar
 
Beiträge: 1958
Registriert: 2. Jan 2015, 13:46
Wohnort: Wolfsgraben, AT

Re: QUANT - e-Sportlimousine mit nanoFLOWCELL Antrieb

von r.wagner » 24. Aug 2017, 16:05

nächster Newsletter:

Der 100.000km Test des 48V Quantinos:

http://emagazine.nanoflowcell.com/de/de ... ance-test/

Paar Auszüge:
Die Dauerleistung des verbauten Flusszellensystems liegt bei 80 bis 90 kW; über einen DC/DC-Wandler liefert die Flusszelle konstante Energieströme direkt an den 80 kW Elektromotor. Genug Power, um den QUANTiNO 48VOLT in rund 5 Sekunden von 0 auf 100 km/h zu beschleunigen und ausdauernd genug, um die Spitzengeschwindigkeit von 200 km/h dauerhaft fahren zu können.


Später dann:
Fluss-Batterie

· Typ: nanoFlowcell® (Flusszelle)

· Spannung (V): 48

· Nennstrom (A): max. 300

· Kapazität (kWh): 85


Wart mal: 48V*300A(max.) = 14,4kW - ok sie schreiben, sie verwenden nun 3 Membranen (=3x Flusszelle?), dann wären es ev. 14,4kw * 3 = 43,2kW. Noch immer nur die Hälfte der oa. 80-90kW Dauerleistung... :roll:
Ich verstehe es nicht.


Weiters:
für eine Strecke von 1.000 Kilometern brauchte der Elektrosportler lediglich 8:21 Stunden und legte damit eine beachtenswerte Reisegeschwindigkeit vor. Insgesamt legte er mit seinen 2x 95 Litern Elektrolytflüssigkeit in den Tanks eine Gesamtstrecke von 1.401 Kilometern zurück. Unerreichbare Benchmarks für jedes andere Elektrofahrzeug.


zu den technischen Tankdaten:
Verbrauch

· Kraftstoffart: Elektrischer Strom

· Energieverbrauch: 10-12 kWh / 100 km

· Tankvolumen (l): 2 x 95

· Reichweite (km): >1.000

· Schädliche Emissionen (g): 0


2*95 = 190 Liter
1000km mit 10-12 kWh/100km = 100 bis 120 kWh für die 1000km.
=> eine Energiedichte von 100kWh / 190 Liter = 526Wh / Liter
lt. Wikipedia (https://de.wikipedia.org/wiki/Redox-Flow-Batterie) haben unterschiedliche Elektrolyten aktuell Energiedichten von 15-80Wh pro Liter. :!:
bG, Richard
___________________________________________________

MS P85D seit 31.3.2015 - blue/pano/air
MX Signature P90DL seit 30.09.2016 - Sig.red/6-seater/fully loaded
Roadster Sport Signature 250 (#239 of 250) seit 30.06.2017 - Brilliant Yellow
Benutzeravatar
 
Beiträge: 1958
Registriert: 2. Jan 2015, 13:46
Wohnort: Wolfsgraben, AT

Re: QUANT - e-Sportlimousine mit nanoFLOWCELL Antrieb

von Mathie » 24. Aug 2017, 16:27

@r.wagner Spielverderber!

Was sind schon Faktengegen Nunzios schöne Augen und zuckersüße Stimme ;)

Gruß Mathie

P.S. Danke für die Recherche!
Model S 85D, Air, Tech, 19"
 
Beiträge: 6642
Registriert: 10. Apr 2015, 20:47

Re: QUANT - e-Sportlimousine mit nanoFLOWCELL Antrieb

von Tachy » 24. Aug 2017, 17:54

Ist dieser dreiste Kasper immer noch nicht im Knast?
Tesla Model S 85 #57442 steel grey/Pano/Luft/Tech/Autopilot seit 9.12.2014
Mitsubishi i-MiEV grau-metallic, Bj. 2012
PV 6,88 kWp mit Überschussladesteuerung
WAVE-Team 2015: http://www.mission-e-possible.de
Benutzeravatar
 
Beiträge: 849
Registriert: 2. Jul 2012, 09:36
Wohnort: Sulzburg-Laufen

Re: QUANT - e-Sportlimousine mit nanoFLOWCELL Antrieb

von kramrle » 24. Aug 2017, 21:55

Wann kommt endlich der Flusszellen Skandal ?? [emoji6]
MS 60 Facelift Titanium Metallic
M3 vorbestellt 31.3.16
Benutzeravatar
 
Beiträge: 226
Registriert: 10. Apr 2014, 01:21
Wohnort: CH Aargau

Re: QUANT - e-Sportlimousine mit nanoFLOWCELL Antrieb

von r.wagner » 29. Aug 2017, 12:57

Neuer Newsletter:

QUANT EV soon to race in premier class for electric sports cars

NANOFLOWCELL IS PLANNING ENTRY INTO FIA FORMULA E


nanoFlowcell Holdings Ltd in contact with Formula E Holdings about participation of a flow-cell-powered Formula E sports car in the FIA Formula E Championship
nanoFlowcell® 48VOLT is currently the most powerful, environmentally friendly and cost-efficient drive system for electric vehicles
nanoFlowcell® energy is an environmentally compatible and forward-looking alternative to lithium-ion battery technology in electric mobility

London (UK) and Kilchberg (CH), August 2017 - nanoFlowcell Holdings confirms that the company is holding discussions with Formula E Holdings on its participation in the FIA Formula E Championship and it's intend to enter the Championship with a Formula E race car with nanoFlowcell® 48VOLT flow-cell drive.

A throttled and adapted drive system based on the type installed in the QUANT 48VOLT could be used to fulfil the criteria for the maximum battery and motor output. For the 2018/19 season, the FIA wants to allow battery output of 54 kilowatt hours and raise motor output to 250 kW. As it stands, the nanoFlowcell® all-wheel electric drive in the QUANT 48VOLT has a maximum output of 760 hp (560 kW). Energy is provided by a flow cell with six membranes which can deliver a sustained supply of 300 kWh. It enables the QUANT 48VOLT to accelerate from zero to 100 km/h in less than 2.4 seconds, reach a top speed of more than 300 km/h and cover a range of more than 1,000 kilometres without refuelling.

"We have almost perfected the nanoFlowcell® 48 VOLT electric drive and are confident that our flow-cell system is superior to the lithium-ion battery technology currently used in electric vehicles, and is capable of leading the premium motorsport class for electric sports cars," says Nunzio La Vecchia, developer of the nanoFlowcell® and CEO of nanoFlowcell Holdings Ltd. "Racing success in Formula E - just like our success in flow cell research - is hard fought, but we're showing that we're not shying away from the competition."

With its planned participation in the FIA Formula E Championship, nanoFlowcell Holdings is showing that electric mobility can be designed to be environmentally compatible and future-safe without compromising system output and inherent safety (low voltage) as well as the ecological and economic sustainability of the technology.

"Our participation in the FIA Formula E Championship will help us promote the merits of flow-cell energy technology on an international stage and raise awareness within the industry that the prospects of success with nanoFlowcell® energy are reliable and future-safe - and not just in racing," explains La Vecchia. "In terms of forward-looking, socially responsible and environmentally compatible electric mobility, we hope that the FIA permits a flow-cell-driven electric vehicle to participate in the FIA Formula E Championship, complete with its many competitive advantages. May the better technology win!"

Taking into consideration the preparations required in order to participate in the FIA Formula E Championship and assuming acceptance on the part of the FIA, it will be at least the racing season after next before a QUANT flow-cell electric sports car is able to compete in its first official FIA race.



nanoFlowcell® is the product brand used by nanoFlowcell Holdings Ltd for its proprietary flow-cell based energy technology. nanoFlowcell® is requiring for energy storage and conversion only a non-toxic, non-flammable and environmentally compatible electrolyte liquid called bi-ION, developed by nanoFlowcell Research GmbH. The cost of manufacturing the bi-ION electrolyte liquid on an industrial scale is estimated at substantially less than ten cents per litre. The distribution and sale of the electrolyte liquid is straightforward as its product characteristics mean it is not bound by any laborious environmental constraints and could be handled via existing refuelling infrastructures.

Under the QUANT brand, nanoFlowcell Holdings Ltd develops prototype vehicles with low-voltage electric drive for the purpose of testing the new flow-cell based nanoFlowcell® technology. In 2016, the company demonstrated the potential of an electric vehicle powered by nanoFlowcell® mainly with its QUANTiNO 48VOLT technology showcase, a road-legal mid-size sports car with nanoFlowcell® low-voltage drive able to run fully electrically for upwards of 1,000 kilometres - with a top speed of 200 km/h and an acceleration from zero to 100 km/h of less than five seconds.

In short, QUANT powered by nanoFlowcell® is a feasible form of electric mobility that protects the environment without compromises in comfort, performance or cost.

nanoFlowcell Holdings Ltd is an innovative research and development company in the field of flow cell technology and its applications. Besides the prototype development of electric vehicles under the QUANT brand, the company also conducts research into the opportunities for using nanoFlowcell® technology in other sectors and industries.

Further information on nanoFlowcell Holdings Ltd, nanoFlowcell® technology and the QUANT technology showcases can be found at http://www.nanoflowcell.com.
bG, Richard
___________________________________________________

MS P85D seit 31.3.2015 - blue/pano/air
MX Signature P90DL seit 30.09.2016 - Sig.red/6-seater/fully loaded
Roadster Sport Signature 250 (#239 of 250) seit 30.06.2017 - Brilliant Yellow
Benutzeravatar
 
Beiträge: 1958
Registriert: 2. Jan 2015, 13:46
Wohnort: Wolfsgraben, AT

VorherigeNächste

Wer ist online?
Mitglieder in diesem Forum: Guillaume und 2 Gäste