English text below the German text
Im Sommer (170.000 km) wurde das Getriebe/Motor in meinem Tesla Roadster zunehmen lauter, zunächst nur bei Beschleunigungsvorgängen dann auch bei konstanter Fahrt. Nach weiteren 5.000 km wurden die Geräusche zunehmend unerträglich laut, da swwmo den Roadster im Herbst übernehmen sollte musste ich was tun.
Tesla konnte mir nur ein neues Getriebe und einen neuen Motor anbieten, Kosten ca. 13.000 EUR.
Gott sei Dank arbeite ich aber bei einer klasse Firma, die sich neben anderen Dingen bestens mit der Reparatur von Getrieben auskennt. So haben wir mit Tesla München folgenden Deal gemacht : Tesla baut Motor/Getriebe ein und aus und SEW Eurodrive München tauscht die Lager.
Seit September habe ich nun wieder einen super leise laufenden Motor und Getriebe, swwmo ist sehr zufrieden.
Mein besonderer Dank gilt :
Tesla Team München
Günter Steinbach (SEW), der die eigentlich Arbeit gemacht hat
und meinem Arbeitgeber SEW Eurodrive sew-eurodrive.de
Fragen direkt an : [email protected]
[b]This summer (170.000 km) I heard some noise from my Roadster gear/motor, first only when I accelerated some time later also with constant speed. After driving another 5.000 km the car got insufferable noisy. Because swwmo should take over the Roadster in September I had to do something. Tesla Munic could only offer me to replace motor and gearbox, which would cost about 13.000 EUR.
But luckily I’m working for a top company, which is an expert in repairing motors and gearboxes. So we made a deal with Tesla Munic, Tesla dismounted/mounted the motor/gearbox unit, SEW exchanged the bearings.
Since September I do have again a very quiet motor an gearbox and a very happy swwmo too.
And this kind of repairs I call sustainable.
My special thanks go to :
Tesla Team Munic
Günter Steinbach (SEW) who actually did the job, a perfect job.
my employer : SEW Eurodrive sew-eurodrive.com
send any questions to: [email protected]
[/b]
Und nun ein paar Bilder zum Getriebe / Motor :
And now some pictures from gearbox / motor :
Start of dismounting :
Complete unit dismounted :
Coupling between motor and gearbox :
gearbox tried to resist opening but no gearbox can finally resist Günters powerful and miraculous hands :
gears are in excellent shape
Special, selfmade tools for SEW gearboxes/motors fits perfectly for mounting the bearings of the motor :
And that’s the way jobs are finished at SEW, yes it is the original gearbox not a new one