Model Y Standard - Bestellung und vorgesehene Auslieferung in 2023 (Teil 1)

i already paid 20.000 Euros and purchased the car with a 3 year finance of rest payment 42.000 Euros . We wanted two purchase 2 Tesla Y model as i mentioned below and cancelled one of them after we recognize the incompetence service level and other problems after the order . We tried to reach Tesla in this period ( 2 weeks before ) about this problems . They are always reachable per phone but all this people which you can reach can not do anything or help you with any issues .They also recomend you to send an email . They also tell that they do not have a possibility to reach anybody from the management ! This is ridicilious,

Let me explain you again my point of view except all other problems in the last 2 weeks :

We cancelled one of the cars because of the terrible service. The one which we cancelled was from my daughter but i decided to keep mine. They had several delays and misscommunication after my payment . All this communication is recorded so i will be happy to supply tesla with this information .

They first confirmed me to pick the TEsla in Koblenz on 25.04 ( i live in Rodenkirchen - Köln ) and i still do not have a acceptable information why i have to drive more than 200 kms to pick up my car when Tesla Köln is directly next to me . Even Tesla Employees on the Phone is telling the same and do not understand this but as i mentioned before , None of the employees can not do aynthing to help . They can just forward your request .

They did not send the Registration papers on time because they were telling me that the credit confirmatioin did not arrive from Santander . I asked them kindly , why they asked me to make a transfer of 20.000 Euro immediately without having the confirmation . DO you think that somebody could answer this question ? NO ! I told them that i already have the confirmation from Santander and they asked me to take contact with santander . Santander bank was extremly proffesional and fast . They told me that they already sent the information to Tesla the same day as they sent it to me . I asked Tesla to find this document out . Do you think they could find it ? NO ! They asked me to send the document which i received from Santander and i send it out immediately . Do you think that somebody ever call you from TESLA for a confirmation of documents or write you back ? NO ! You always have to call them to solve all this documantation problems etc. They are not able to solve any of this problems .

I did not lose my hope and was happy to get an appointment on 29.04.2023 to pick up my car in KOblenz . By the way , in this period we sold my personal car RANGE ROVER HSE SPORT HYBRID to a car trader and asked him to wait till Saturday. Payment was already done on 20.04 . We asked this car trader to pick up the car on 30.04 from us in Köln .

Yesterday at 09.31 oclock , 29.04 .2023 , i received a call from TESLA KOBLENZ that my car can not be delivered because they can not complete the technical test of the car !!! The reason was because their technical service ( Werkstadt ) is closed on Saturdays . Can you imagine that ? My husband was so upset because he wanted to clear all this stuff with me before he fly away today and me too ofcourse. I asked this person from Tesla how it is possible to cancel an appointmen for my paid car 3 hourse before with the reason that WERKsdtadt is closed . Have you ever heard something like this in your life ? He told me that he is very sorry for that and he is only responsible to handle the car on Saturday and can not explain why this procedure was not done in the week. I asked him several times why they handle the car on Saturday when they can not do this necessary technical check in the same day . Do you think that he could answer this question ? NO !

Finally , i called Tesla 4 times hoping that i can reach somebody who is able to say something or help us . All 4 calls have the same result . All 4 people told me that even themselves are not able to reach anybody from management and they recommend me to send a complaint email . None of this person could understand why i have to pick up my car in Koblenz and not in Köln ! None of them could understand why my pick up appointment was cancelled 3 hours before i pick up the car . I have to say that everybody was kind , nice but they kindly say that there is nothing what they can do . They can not reach anybody from management or supervisor or team chef.

Do you think that this was the worst experience till this moment ? NO ! No body contacted me , nobody sent me an email back except a new pick up appointment on 30.MAY.2023 at 13.30 in KOBLENZ ! So they want to deliver my already paid car , insurance etc in 1 MOnth … We sold my car already and i sent them a copy of my Sale invoice .

This is a NIghtmare and i do not know how to stop this !

1 „Gefällt mir“

Kurzes Update: Lief bisher alles problemlos - in der Regel werden die Einträge/Updates zur Bestellung in der App mittags vorgenommen. Bisher wurde ich auch schon 2 x angerufen, eine Nachfrage per Mail wurde auch schnell beantwortet. Mein MY SR ist auf dem Schiff nach Zeebrugge unterwegs und soll am 04./05.05. dort ankommen + ca. 1 Woche bis es am Hub in D ankommt. Übergabe vrsl. Anfang KW 20 freu
Da das Schiff bereits bei meiner Bestellung unterwegs war, wird augenscheinlich auf Halde vorproduziert und dann einfach zugewiesen.

2 „Gefällt mir“

Ein Beitrag wurde in ein existierendes Thema verschoben: Off-Topic-Beiträge aus diversen Threads (aktuell)

Hab gestern bestellt und bereits ein VIN bekommen. Kann ich rausfinden auf welchem Schiff sich das Auto befindet bzw. den zeitlichen Ablauf ?

Ich nehme an ein SR und somit aus Shanghai?
Bei mir steht da vrsl Auslieferung 4.-16. Mai, falls du eine ähnliche Zeitangabe hast, dann dürfte den Auto auf der Grand Champion sein, die aktuell auf die Meerenge von Gibraltar (muss ich immer an „Das Boot“ denken lach) zusteuert.
Solltest du finanziert haben, dann dauert es ca. 2-3 Tage, bis das durch ist und du die restliche Anzahlung gemacht hast. Als Vergleich, ich habe am 22.04. bestellt und das Schiff mit meinem MY wird vrsl am 05.05. in Zeebrugge anlegen und ca. 1 Woche später am Abhol-Hub in D ankommen.

Den ersten Anruf von einem Tesla Adviser habe ich nach 6 Tagen nach Bestellung bekommen.

2 „Gefällt mir“

Ich hatte leider kein Glück direkt genau das Schiff herauszubekommen, aber anhand des „erwartenden Lieferdatums“ kann etwas ungenau sei Schiff bestimmen.

Hier findest du die aktuelle Auflistung der Schiffe die Unterwegs sind.

Allgemeine Schiffstracking Tipps kannst du hier finden.

1 „Gefällt mir“

Du glücklicher, ich hab das selbe Auto (MY SR) am 21.04. ebenfalls aus Shanghai bestellt und leider ist meins für den 19.-31. Mai geplant. :sweat_smile:

Ich gehe mal ganz stark davon aus, dass mein Auto erst auf eines der nachfolgenden Schiffe ist.

Wie realistisch sind die 7 Tage von zeebrügge bis zum Auslieferungsort?

Wann kamen denn im Q1 die reduzierten MY SR in den Bestand?

Mir wurde eigentlich der 04. Mai als vrsl. Anlegetag und der 12. Mai als Ankunfttag in D mitgeteilt (+/- 1-2 Tage). Am 04. Mai kommt nur ein Schiff an (jetzt verspätet auf den 05.05.).

Ja genau. Sr aus Shanghai. Dann hoffen wir mal. :slight_smile:

Mein SR ist auch auf der Grand Champion und mein Termin ist der 15. Mai in Stuttgart. Laut Schiffstracking Thread dauert es ca. 10 Tage

SGH-ZEEBRUGGE ca. 28-30 Tage + ca. 10 Tage bis Auslieferung

Fraglich ist, ob es den 5. Mai als Ankunft in Zeebrugge einhalten kann, es stand nämlich 1 Tag vor dem Suez Kanal. Werde trotzdem Ende nächster Woche mal anrufen und fragen ob es schon da ist und ich es evtl schon Samstags abholen kann :grin:

Weiß jemand wie das mit den Akkustand bei Abholung ist und ob Tesla es kulanterweise Vorort noch etwas laden kann? (habe einen längeren Anfahrtsweg)

Ist abhängig von der Anzahl der Fahrzeuge, die von deinem ALC rund um deinen Termin
ausgeliefert werde sollen. Je größer die Zahl, desto weniger Zeit bleibt, um die Fahrzeuge
aufzuladen.
Aber es gibt inzwischen genug SuC´s, da sehe ich inzwischen kein Problem mehr.

1 „Gefällt mir“

In DA-Weiterstadt ist unweit vom Hub entfernt ein SuC Standort. Wahrscheinlich wirds bei dir in STU genauso sein.

Hast du schon die Papiere bekommen und einen Termin bei der Zulassungsstelle ausgemacht?
Meine Papiere kommen lt. UPS morgen.

Ja, Papiere kamen am 24. und am selben Tag noch zugelassen und die Dokumente in der App hochgeladen. Status in App ist zwar immer noch auf „wird überprüft“ aber sollte schon passen :slightly_smiling_face:

Because Cologne doesn’t do deliveries anymore, simple as that. It has been that way for almost a year, at this point. Cologne would’ve also been better for me, but that’s just the way it is.

Beide angerufenen Personen bestätigten mir, dass eine Zustellung in Köln möglich ist und wollten meinen Wunsch per Email weiterleiten !! und empfahl mir, dasselbe zu tun. Nach deren Auskunft ist eine Abholung in Düsseldorf nicht möglich aber in Köln möglich :slight_smile:

Gut, dann hol den Wagen doch gerne in Köln ab, wenn du davon überzeugt bist. Wärst nach meinem Wissensstand der erste seit langer Zeit, der das geschafft hat. Viel Erfolg dabei!

I guess you probably misunderstood my concern and complaint. I tried this and they couldn’t do that because it was automatically reserved in Koblenz via their system. They told me that they can not change this confirmed reservation. Nobody has asked me about my choice and nobody can help me . At the end , they were not able to deliver also not in Koblenz on 29.04 as i mentioned in my email with the excuse that their WERKSTADT is closed on Saturday and they forget to make the technical control in the week . This is TESLA SERVICE . They gave me a new pick up appointment now again in Koblenz on 30.05 which is 30 days later . This is TESLA SERVICE ! I sold my own car on friday and even sent them the sale invoice of my car . Damn the day I decided to buy Tesla. I want this nightmare to end as soon as possible.