With Model S, we made a point of delivering a product that was even better than the show car, and we are extending that philosophy to Model X. In fact, every element of Model X – from the interior to the falcon wing doors – either lives up to or surpasses the prototype we initially unveiled.
In October, we announced dual motor all-wheel drive and Autopilot. These were important leaps forward for Model S, but we’re pleased to confirm that they will also be central to Model X. The dual motor propulsion system of Model S 85D will be the same system that powers Model X, delivering uncompromised range and control of traction. But this is not simply a scaled-up Model S – every detail of this car has been optimized for the unique mission of Model X.
Model X demand has been intense and orders are continuing to come in at a rapid rate. We’ll be spending much of 2015 building and testing production-intent prototypes before delivering the first cars to customers in North America in the third quarter. While we’ll be working through all orders as fast as possible, anyone ordering the car today should not expect delivery until well into 2016.
In the meantime, we are building beta vehicles in the factory right now, and we’ll be using them for crash testing in the near future. We’ve tested the car’s aerodynamic qualities in the wind tunnel and have achieved an unprecedented level of aerodynamic efficiency for any car of this size and carrying capacity, allowing us to maximize range potential.
We can also reveal that Model X will be the first electric vehicle with towing capability . The optional tow hitch will support accessories and racks to transport skis and bikes with the minimum effect on aerodynamics. We’re also working with the best rack and accessory companies in the world to have elegant carrying solutions ready for Model X customers next year.
Quelle: TESLA Newsletter zum Model X
Ich will kein X mehr, seit ich mein S fahre, aber eine AHK will ich auch
Das hat mich jetzt aber schockiert von dir zu hören
Muss ich erst noch mit dem Fuß aufstampfen oder was ???
evchab
18. November 2014 um 21:20
6
also ich freue mich - wenn das so kommt wie „angedroht“
Interessant, dass in der Pressemeldung behauptet wird, das Model X sei das erste Elektrofahrzeug mit der Möglichkeit, etwas zu ziehen. Ich erinnere mich dunkel, davon gelesen zu haben, dass es bereits Elektrofahrzeuge mit dieser Möglichkeit gibt. Wo war das nur…
Der Rest der Meldung enthält auch nicht wirklich Neuigkeiten. Mal abgesehen vom Update bezüglich der Lieferung, wenn man jetzt bestellen würde. Bis 2016 ist schon eine ganz schön lange Wartezeit.
Claudio
19. November 2014 um 07:07
8
Früher hiess es mal: „For serious towing“.
Daraus wird wohl nichts.
Das ist noch der letzte gebliebene Punkt, welcher mich auf das MX warten lässt.
Jetzt bleibt mir noch das Model 3 als zukünftigen Zweitwagen.
Lux
19. November 2014 um 08:53
9
MichaMeier:
Interessant, dass in der Pressemeldung behauptet wird, das Model X sei das erste Elektrofahrzeug mit der Möglichkeit, etwas zu ziehen. Ich erinnere mich dunkel, davon gelesen zu haben, dass es bereits Elektrofahrzeuge mit dieser Möglichkeit gibt. Wo war das nur…
Mein Kangoo (5-Sitzer, langer Radstand), EZ Jan. 2012, hat noch die Option auf eine AHK mit sagenhaften 322kg Anhängelast (beim 2-Sitzer mit kurzem Radstand sind es sogar 374kg).
Da verzichte ich drauf.
MichaMeier:
Interessant, dass in der Pressemeldung behauptet wird, das Model X sei das erste Elektrofahrzeug mit der Möglichkeit, etwas zu ziehen. Ich erinnere mich dunkel, davon gelesen zu haben, dass es bereits Elektrofahrzeuge mit dieser Möglichkeit gibt. Wo war das nur…
Vielleicht hier? sunfrost.com/blog/tesla-tractor-trailer/
Stuff
27. Mai 2015 um 19:28
11
Laut Jim Chen (Tesla’s VP of Regulatory) wird das Model X wohl mindestens 5000 lbs ziehen können.
tagtvonline.com/index.php?option … eo_id=1444
teslamotorsclub.com/showthre … lity/page6