von Leto » 10. Jan 2017, 09:33
ensor hat geschrieben:Mein Gott dann hör doch einfach Elon direkt zu, hab doch alles oben angegeben:
https://www.youtube.com/watch?v=8VEOhBcQp_0#t=12m40s Elon Musk bei 12:45:
"
[...]The system will always be operating in shadow mode. So we can gather a large volume of statistical data to show the false positives, the false negatives, when would the computer have acted and would that have prevented an accident, or if the computer would have acted and that would have reduced an accident [...] shadow mode so we can see when it would have incorrectly acted or not acted, compare that to what should have been done in the real world [...]"War übrigens schon lange seit Mai 2016 im MIT Technology Review im Interview mit Sterling Anderson, Director des Tesla Autopilot Program, nachzulesen:
"Tesla’s engineers initially test new self-driving software against those records. Any that perform well can also be tested by secretly installing them onto customer vehicles and watching how they respond to conditions on the road, although the software doesn't actually control the car. 'We will often install an ‘inert’ feature on all our vehicles worldwide,” said Anderson. “That allows us to watch over tens of millions of miles how a feature performs.'"Siehe hier:
https://www.technologyreview.com/s/6015 ... mers-cars/
Du hast mich nicht verstanden. Es macht keinen Sinn zu sagen damit nachzuweisen das der AP Unfälle verhindert hätte, dazu muss einer passieren. Das Daten gesammelt werden ist ja bekannt, gibt ja einen Schalter im GUI. Aber O.K., Shadow Mode = Daten sammeln aber nicht steuern für Tesla. Hat dann aber nichts mit Verteilung im Hintergrund zu tun.
Mal sehen ob das Update von Fahrer gemacht werden muss oder silent kommt.
2. Model S 90D, seit 9/16, Midnight Silver/Grau/Carbon, Lenkassistent aka AP1, alles außer Tiernahrung und Pano, E.ON Basisbox Kombi und wallb-e eco, je 22kW und BEW "ein Preis" Roaming Vertrag für RWE Säulen sowie TNM Ladekarte und Plugsurfing